Kariéra

Kariéra v ROCKWOOL Česká republika

ROCKWOOL Group zaměstnává vice než 10 800 zaměstnanců a má organizační jednotky v 38 zemích na 5 kontinentech. V bohumínském závodě ROCKWOOL pracuje téměř 250 lidí na různých pozicích. Lidé jsou nejcenějším kapitálem společnosti ROCKWOOL.

Věříme, že náš úspěch závisí na nasazení každého zaměstnance a na týmové spolupráci. Od našich zaměstnanců očekáváme nejen znalosti a dovednosti, ale i racionální a pozitivní přístup k práci a úkolům. Hledáme lidi, kteří jsou upřímní, efektivní, zodpovědní, iniciativní a nadšení.

 

PROCES VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ

Jak se ucházet o práci?
Každá nabídka pracovního místa obsahuje informaci o tom, jakým způsobem na ni odpovědět a jaké podklady od vás budeme požadovat. Můžete tak vyplňovat speciální formulář nebo budete posílat svůj životopis a motivační dopis v elektronické podobě.

Náborový proces
Proces výběrového řízení ve společnosti ROCKWOOL se skládá z několika fází. Po zveřejnění volné pracovní pozice a obdržení potřebných podkladů od uchazečů, se všechny žádosti o práci posuzují. Vybráni kandidáti jsou telefonicky nebo emailem pozváni do další fáze výběru.

Následuje osobní pohovor v dohodnutém termínu se zástupcem personálního oddělení a případně se specialistou z oddělení obsazované pracovní pozice. Během setkání můžete být vyzváni k absolvování testu, který souvisí s povahou a náplní pracovní pozice. Podle požadavků může být část pohovoru vedena v cizím jazyce.

V závislosti na pracovní pozici můžete absolvovat ještě další pohovor se zástupcem manažmentu společnosti. V poslední etapě jste telefonicky nebo emailem informováni o výsledcích pohovoru.

Volné pozice

Manažer marketingu

Vynikáte obchodními a organizačními dovednostmi?  Upřednostňujete různorodou práci? Máme pro Vás lukrativní nabídku. Největší světový výrobce izolací z kamenné vlny hledá vhodné kandidáty na pozici: 

 Manažer Marketingu 

 Náplň práce: 

  • Implementace marketingové strategie Skupiny Rockwool v České a Slovenské republice
  • Brand a trade marketing
  • Public relations a komunikace
  • Komplexní aplikaci marketingového mixu
  • Podpora prodeje spolu s obchodním oddělením
  • Zodpovědnost za management současného výrobkového portfolia včetně rozvoje nových výrobků a spolupráce s produktovým management.
  • Zodpovědnost za  tvorbu materiálů technické podpory, odborných prezentací a článků
  • Certifikace výrobků  

Požadavky:

  • Ukončené vysokoškolské vzdělání v oblasti marketingu, komunikace, PR apod.
  • Pětiletá praxe v oboru souvisejícím s realizací marketingového mixu
  • Praxe s vedením týmu
  • Dobrá znalost MS Office (Word, Excel, PowerPoint)
  • Dobrá znalost práce se sociálními sítěmi
  • Angličtina na úrovni B2
  • Řidičský průkaz skupiny B 

Nabízíme:

  • Zázemí silné a prosperující společnosti
  • Odpovídající platové ohodnocení
  • Dovolená navíc
  • Služební automobil, notebook, telefon
  • Nástup dle domluvy 

  

Pokud Vás tato nabídka zaujala, neváhejte a zašlete Váš strukturovaný životopis na emailovou  adresu jozef.vorobel@rockwool.com. Těšíme se na spolupráci s Vámi.  Vaše materiály budou považovány za přísně důvěrné. Zasláním svého životopisu souhlasíte s tím, aby Vámi poskytnuté osobní údaje byly zpracovány a použity v souladu se zák. 101/2000 Sb. pro účely a v rozsahu potřebném pro uskutečnění výběrového řízení v rámci činnosti ROCKWOOL, a.s. Pro více informaci o společnosti www.rockwool.com 

Production efficiency manager

RECRUITMENT RW-TI is further expanding and developing towards a global organization with a harmonized assortment (ProRox and SeaRox) that is sourced and distributed globally. The purpose of the Production Efficiency Manager is to ensure optimal utilization of the RW-TI production facilities by identifying and implementing savings opportunities that lead to improved efficiency in production costs and capabilities and/or product portfolio. 

 

Production Efficiency Manager (RW TI) 

This is the role:

  • As Production Efficiency Manager you identify, recommend and implement saving opportunities within production and products. You will be mapping and benchmarking products and factories in order to understand the production capabilities, specifications and the main cost drivers. Create transparency in these costs and performances with cross-border supply chain KPI’s and drive improvements based on this.
  • You will manage and participate in projects with regard to RW-TI production related investments together with departments from Group Technology and factories. Based on the identified improvements you will prepare the business cases for these investments, manage/participate in the implementation and follow up on efficient utilization of equipment afterwards.
  • The production efficiency manager is monitoring the RW-TI specific purchased materials like facings, packaging and accessories. You will benchmark and investigate harmonization of used materials between factories and reduce risks and costs of inventory and obsolescence in close cooperation with GSP and external suppliers.
  • You will identify opportunities and recommend improvements that lead to global portfolio harmonization, increased profitability and/or customer satisfaction together with Sales and Product Management. Standardize the product assortment in line with the RW-TI strategy and actively run SKU reduction programs.  

The requirements to successfully fulfil this position are:

  • Bachelor or Master degree in Engineering, Supply Chain or Business Administration;
  • 10+ years of experience;
  • Experience in an international working environment;
  • Experience in Project Management;
  • Strong communication and analytical skills;
  • Written and Spoken English language to a high professional business environment;
  • Good understanding of Financials;
  • Software skills like SAP / BW and MS Office. 

This is what we offer:

  • We offer a challenging position within a very professional and ambitious company with high quality, innovative products. There is much room for entrepreneurship and personal development. We are proud of our friendly culture where teamwork and a down to earth attitude are common.days/year).
  • 5 weeks of holiday
  • Flexible working hours
  • Mobile Phone, Laptop 
  • 5 weeks of holiday
  • Flexible working hours
  • We promote professional training 

If you meet our requirements and are interested in applying for this position, please send us your structured CV to: jozef.vorobel@rockwool.com , for more information contact us on this phone number : +420 702 212 874. By replying to this advertisement and submitting your CV and any other personal information, you agree to processing and retention of your personal data in accordance with Act 101/2000 Coll., on personal  data protection.

Quality assurance manager

World’s leading supplier of innovative products and systems based on stone wool looking for new candidates for position: 

 Quality Assurance Manager 

 This position needs to secure optimal availability of the cost-optimized product portfolio for Industrial and Marine & Offshore markets. The Supply and Quality Engineer will be operating from Bohumin (Czech Republic) and will be responsible for the specifications of relevant RW-TI product ranges which are sourced from various factories within the ROCKWOOL Group. The Supply and Quality Engineer will be reporting to the Director Supply Chain of Rockwool Technical Insulation (RW-TI) who is located in Roermond (Netherlands).  

 The main areas of responsibility of this position are:

  • Portfolio management: secure availability of the product portfolio as sourced from various factories; ensure optimal maintenance of specifications, product performances and certifications. Safeguard harmonization of product performances and auxiliary materials across various factories and arrange for availability of non-standard materials on project basis. 
  • Product quality: act as a linking pin between the RW-TI and its supplying factories. Set up and safeguard quality performance through Service Level Agreements and KPI reporting in close cooperation with other members of the Group Supply Chain. Perform quality complaints analysis and review surveillance reports from supplying factories. 
  • Product harmonization and development: support on projects for the development of new products in cooperation with the Development Manager and harmonization of existing products in cooperation with Quality Manager. Take lead in implementation of new products in production and ensure that all product- and production-specifications and product-certificates are in place before products are put on the market. 
  • Knowledge: contribute to continuous building of technical knowledge from our products and their production. Build-up, administrate and update production lines capabilities and efficiencies. Assist to product managers in benchmarking with competition. 

 The requirements to successfully fulfil this position are:

  • Relevant technical background at a higher educational level; 
  • Good communication and negotiation skills, fluently in English and Czech; 
  • Fit into a developing international organisation, cooperate with technical and logistic experts from different (international) backgrounds and contribute to the full utilisation of synergies, ideas and tools (best practices) across borders.
  • Personal skills: pro-active  , decisive, determined, ability to convince and motivate people, immune to stress, planning & organisation skills, market and customer oriented, able to create a professional partnership with customers as with supplying companies; 
  • Situated in Bohumin (Czech Republic), international travel will be required (indication: 40 days/year). 

We offer:

  • 5 weeks of holiday
  • Flexible working hours
  • We promote professional training
  • Mobile Phone, Laptop

If you meet our requirements and are interested in applying for this position, please send us your structured CV to: jozef.vorobel@rockwool.com , for more information contact us on this phone number : +420 702 212 874. By replying to this advertisement and submitting your CV and any other personal information, you agree to processing and retention of your personal data in accordance with Act 101/2000 Coll., on personal  data protection.  

Operátor linky

VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ 

Největší světový výrobce izolací z kamenné vlny hledá vhodného kandidáta na pozici:

 

OPERÁTOR LINKY  

NÁPLŇ PRÁCE:

  • Nepřetržitá obsluha výrobní linky
  • Obsluha pracovišť, kde je vyžadována manuální zručnost a rychlost automatické linky
  • Identifikování vady polotovaru a výrobku
  • Úklid pracoviště
  • Výpomoc se seřízením linky 

POŽADUJEME:

  • Vyučen   Schopnost řídit VZV  Samostatnost  Zkušenost s obsluhou výrobního zařízení  Bezúhonnost  Manuální zručnost  Pečlivost  Smysl pro pořádek  Znalost AJ nebo NJ výhodou  

NABÍZÍME:  Odpovídající platové ohodnocení dle praxe a zkušeností  Práci ve stabilní mezinárodní společnosti  Možnost prohloubit si svou dosavadní praxi  5 týdnů dovolené 

Pokud Vás tato nabídka zaujala, neváhejte a zašlete Váš strukturovaný životopis na emailovou adresu  ladislav.budin@rockwool.com. Těšíme se na spolupráci s Vámi.  Vaše materiály budou považovány za přísně důvěrné. Zasláním svého životopisu souhlasíte s tím, aby Vámi poskytnuté osobní údaje byly zpracovány a použity v souladu se zák. 101/2000 Sb. pro účely a v rozsahu potřebném pro uskutečnění výběrového řízení v rámci činnosti ROCKWOOL, a.s. 

KONTAKT

ROCKWOOL, a.s.

Cihelní 769
735 31 Bohumín
Česká republika

info-cz@rockwool.com

Více než jen kámen

Kamenná vlna je nehořlavá izolace, která tlumí hluk a zachovává své vlastnosti desítky let.

Více než jen kámen
Back